dimecres, 12 de desembre del 2012

Activitat amb la PDI

Abans parlava de l'aplicació de les noves tecnologies a l'aula. Púes bé, avui en dia trobem molts recursos a través de la web 2.0 que ens poden permetre la creació de molt material per a aplicar a l'aula les TIC, però també hi ha una sèrie de softwares que faciliten  la tasca al mateix temps que tenen unes conseqüències molt positives per a la motivació i l'aprenentatge dels infants.
Un d'aquests recursos és la PDI, la pissarra digital interactiva.
 
Es tracta d'un suport físic que està format per una pantalla tàctil interactiva, connectada a un ordenador i a un videoprojector, que permet realitzar les mateixes tasques que es podrien fer amb el mateix ordinador, però amb la peculiaritat que fomenta el treball en grup de forma col·laborativa i conjunta ja que permet projectar i compartir qualsevol tipus d'informació, ja sigui emprant la plataforma d'internet i tots els recursos i informacions que aquest ens ofereix com a partir de la creació de recursos creats a partir de programes específics per tal d'aplicar-los i adaptar-los a les característiques concretes dels infants de l'aula.
 

Amb aquesta informació, cadascú dels membres de la classe va haver de crear una activitat per a realitzar amb la PDI, aquesta és la meva: emprar la PDI durant el BON DIA amb els infants.
Normalment, després del cap de setmana, després de vacances, d’un pont, els infant venen amb anècdotes per a contar a la resta dels seus companys.
Seria interessant emprar la PDI com a suport a aquesta explicació.
M’agradaria crear com un joc de memòria com a suport per al torn de paraula. 
El joc de la memòria de les parelles estaria creat a partir d’imatges dels infants  (dues imatges per infant)
 
Tota la classe, asseguda enfront de la PDI hauríem de començar per cercar, de forma conjunta, la primera parella. Quan surt la primera parella, l’infant a qui correspongui la imatge de la parella serà qui conti la seva anècdota.
Podem mirar que cada infant, des de casa, porti material (fotos, vídeos en format digital) relacionat amb la seva anècdota i les puguem projectar a la PDI perquè tothom se’n faci una idea i per a que serveixin a cada infant com a suport a la seva explicació.

Per als infants que no duguin suport, podem mirar de cercar per la xarxa l’espai o l’element del qual estan parlant, fins i tot podem arribar a cercar la notícia de la qual l’infant parla o també mirar de cercar informació en relació.
Un cop aquest hagi acabat d’explicar lo seu i haguem establert un diàleg en relació amb la seva experiència, aquest mateix infant serà qui manipularà la pissarra digital, cercant la següent parella.

La PDI no es converteix en el centre d’activitat en sí, però esdevé un element necessari per a aquesta activitat.
La pissarra digital es farà servir de forma conjunta, permetrà una interacció lúdica així com a suport al discurs de cada infant a la vegada que permetrà una gestió de la informació a l’hora de cercar-ne una ampliació o suport per la web.

La mestra només intervindrà a com a col·laboradora i per donar suport als infants quan aquests necessitin, tant pel maneig de la PDI com a l’hora d’exposar.

Segurament això no es podrà realitzar tots els “BON DIA” perquè sinó ens passaríem tot el matí fent aquesta activitat, però sí que es pot fer en moments puntual quan calgui com per exemple en el treball per projectes, quan els infants hagin fet algun recull d’informació audiovisual... tant si es treballa individualment com si es fa en grup ja que el memori es pot adequar (si és individual hi ha la imatge de l’infant concret, i si és en grup hi ha la imatge dels membres).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada