dijous, 18 d’octubre del 2012

LES CACERES DEL TRESOR

 
Aquesta setmana ens hem endisant dins les aplicacions didàctiques que tenen les TIC en l'àmbit educatiu, concretant els diferents usos que se'n fan dels softwares així com d'internet.
 
Un recurs molt interessant que hem vist és el de    LES CACERES DEL TRESOR.
Les caceres són un recurs didàctic que permet desenvolupar els aspectes de les TIC a què es fan referència al currículum, a la vegada que els infants adquireixen informació sobre un tema determinat.
L'estructura a què respone aquest recurs sol ésser sempre la mateixa: s'inicia amb una introducció on s'explica de què es tracta l'activitat; continua amb una plana de preguntes a les que s'han de donar resposta i per a fer-ho la mestra ofereix un apartat amb recursos, que inclouen des de pàgines web fins a contes, manualitats, tallers o àudios, tants com la mestra consideri oportuns. Un cop realitzades les activitats, es finalitza aquest interessant joc amb una "gran pregunta" que per a donar la solució implica haver interioritzat els aprenentatges oferts per tots els recursos anteriors.
 
Aquí teniu alguns exemples per a conèixer un poquet més de com es compon aquesta plana:

A nivell personal em sembla que és una molt bona manera de fer una primera immersió en l'aplicació didàctica de les TIC a l'aula per part de la mestra així com per iniciar-se en el seu aprenentatge per part dels infants.  Parlava a l'inici de l'assignatura de la dificultat que tenia jo en aquest camp i em resulta una molt bona manera de connectar els aprenentatges que es poden fer dins l'aula amb les TIC a la vegada que es treballen totes les competències relacionades amb les mateixes. 
 
Adell ens comenta que internet és el món de la informació i m'agrada el comentari que afegeix March quan diu que tot i així no és una eciclopèdia. És a dir, que està molt bé emprar aquest recurs, però també hem de saber el com! Amb les caceres del tresor no només es permet aprendre sobre un tema en concret sinó que també es desenvolupen totes les competències relacionades amb les noves tecnologies, aspectes que també s'han de treballar a l'aula: organitzar, categoritzar, analitzar, interpretar, discutir, explicar i compartir la informació.
 
A primera vista es pot considerar una miqueta tancada i dirigida, basant-me en els exemples que hem vist. Tot i així considero que l'ús que se'n faci depèn del/ de la mestre/a , ja que es pot considerar una activitat complemetària dins un projecte, o com un recurs més d'aprenentatge.
A més a més, les caceres les pot presentar la mestra o es poden realitzar conjuntament amb els infants, es poden resoldre en petit o en gran grup, es poden adaptar a les característiques concretes de cada grup d'infants i de cada infant en concret, tot gràcies a les capacitats hipertextuals que presenten.
Per tant, tot i la seva aparença tancada i dirigida, és un recurs molt útil i que se'n pot fer l'ús que es consideri més necessari, sabent que darrera d'elles s'hi poden treballar moltes competència referents a les TIC, que és una de les principals dificultats actuals dins les aules.
 
Per tant:
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada