Aquesta setmana hem començat una nova assignatura
relacionada amb les noves tecnologies: Mitjans i recursos tecnològics en els
processos d’ensenyament- aprenentatge.
A la primera classe hem fet una mica el que
es fa sempre, comentar el funcionament de les classes i sobretot destacar els objectius fixats, ja que aquests són
els que s’intentaran assolir a partir de les reflexions i activitats que es
penjaran al blog: conèixer i utilitzar
les eines tecnològiques i les seves possibilitats d’aplicació en el context
educatiu adquirint una postura personal crítica i innovadora que enriqueixi la
seva experiència i pràctica educativa.
A la segona classe hem tingut la primera part
pràctica relacionada amb els blocs.
El que em resulta molt curiós és que aquesta
és la primera assignatura que faig en tota la meva vida relacionada amb les
noves tecnologies –en quant a la utilització de programes-, quan aquestes ja
existien quan jo vaig néixer, de tal manera que des de petita he fet servir
aquesta eina per mi mateixa, essent jo qui investiga i maneja tot el que m’ha
interessat segons les utilitats que he trobat.
Relacionat amb els comentaris que fa Jordi Adell en el vídeo vist a classe,
he de dir que efectivament, si m’he vist abocada dins aquest món i si des de
petita he fet servir aquesta eina i mai l’he deixat d’emprar, serà perquè és
útil. De la mateixa manera, si els ordinadors han avançat i els programes han
evolucionat deu ser perquè la societat els accepta, són enriquidors, ofereixen
aprenentatges, fomenten els intercanvis...
Tinc l’avantatge de no tenir por davant
aquests nous mitjans, m’agrada tocar i investigar el seu funcionament, però
potser veig un inconvenient: el temps. Tinc la sensació que a cada classe s’esperarà
un nivell de l’alumne i tot i que sempre acabo aconseguint-ho, necessito molt
de temps per manipular i conèixer i potser és el que veig una mica limitat.
També hi ha un altre tema que em posa
nerviosa: el tema de l’aplicació didàctica de les noves tecnologies. L’any
passat vàrem tenir una assignatura relacionada amb la reflexió de quina
repercussió tenien els mitjans de comunicació sobre els infants, i vàrem
tractat els beneficis que aquests ens oferien per a l’educació, però no vàrem
ni palpar de quina manera introduir-ho dins les aules, com realment es
treballen aquests beneficis.
Pel que fa a aquesta assignatura, considero
que és molt útil per a qualsevol persona saber editar fotos, vídeos i sons,
però com es reflecteix això dins l’escola? Com es treballa aquest camp amb els
infants?
Em fa por acabar en la línia de les mestres
que s’expliquen en el vídeo de Jordi Adell, el fet de fer servir les noves
tecnologies per a treballar aspectes que ja es treballaven sense elles.
Per tant, tinc moltes esperances que aquesta
assignatura, després d’haver fet recerques i reflexionar em donin les eines
per saber aplicar les noves tecnologies dins l’escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada