dissabte, 29 de setembre del 2012

Primeres reflexions


Aquesta setmana hem començat una nova assignatura relacionada amb les noves tecnologies: Mitjans i recursos tecnològics en els processos d’ensenyament- aprenentatge.

A la primera classe hem fet una mica el que es fa sempre, comentar el funcionament de les classes i sobretot destacar els objectius fixats, ja que aquests són els que s’intentaran assolir a partir de les reflexions i activitats que es penjaran al blog: conèixer i utilitzar les eines tecnològiques i les seves possibilitats d’aplicació en el context educatiu adquirint una postura personal crítica i innovadora que enriqueixi la seva experiència i pràctica educativa.

A la segona classe hem tingut la primera part pràctica relacionada amb els blocs.
El que em resulta molt curiós és que aquesta és la primera assignatura que faig en tota la meva vida relacionada amb les noves tecnologies –en quant a la utilització de programes-, quan aquestes ja existien quan jo vaig néixer, de tal manera que des de petita he fet servir aquesta eina per mi mateixa, essent jo qui investiga i maneja tot el que m’ha interessat segons les utilitats que he trobat.

Relacionat amb els comentaris que fa Jordi Adell en el vídeo vist a classe, he de dir que efectivament, si m’he vist abocada dins aquest món i si des de petita he fet servir aquesta eina i mai l’he deixat d’emprar, serà perquè és útil. De la mateixa manera, si els ordinadors han avançat i els programes han evolucionat deu ser perquè la societat els accepta, són enriquidors, ofereixen aprenentatges, fomenten els intercanvis...

Tinc l’avantatge de no tenir por davant aquests nous mitjans, m’agrada tocar i investigar el seu funcionament, però potser veig un inconvenient: el temps.  Tinc la sensació que a cada classe s’esperarà un nivell de l’alumne i tot i que sempre acabo aconseguint-ho, necessito molt de temps per manipular i conèixer i potser és el que veig una mica limitat.


També hi ha un altre tema que em posa nerviosa: el tema de l’aplicació didàctica de les noves tecnologies. L’any passat vàrem tenir una assignatura relacionada amb la reflexió de quina repercussió tenien els mitjans de comunicació sobre els infants, i vàrem tractat els beneficis que aquests ens oferien per a l’educació, però no vàrem ni palpar de quina manera introduir-ho dins les aules, com realment es treballen aquests beneficis.

Pel que fa a aquesta assignatura, considero que és molt útil per a qualsevol persona saber editar fotos, vídeos i sons, però com es reflecteix això dins l’escola? Com es treballa aquest camp amb els infants?

Em fa por acabar en la línia de les mestres que s’expliquen en el vídeo de Jordi Adell, el fet de fer servir les noves tecnologies per a treballar aspectes que ja es treballaven sense elles.

Per tant, tinc moltes esperances que aquesta assignatura, després d’haver fet recerques i reflexionar em donin les eines per saber aplicar les noves tecnologies dins l’escola.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada